Klachten

Onze medewerkers proberen u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het zijn dat u klachten heeft over onze dienstverlening. Bent u ergens ontevreden over? Zit u iets niet lekker? Laat het ons weten. Alleen zo kunnen wij onze dienstverlening verbeteren en herhaling voorkomen.

icoon-omlaag-geel

Oplossen

Het is lang niet altijd nodig om direct een beroep te doen op de klachtencommissie. In de meeste gevallen kan een klacht naar ieders tevredenheid met de betrokken medewerker(s) of met de directeur van het gezondheidscentrum worden afgehandeld.

Waar kunt u terecht?

  • Als u een klacht heeft over een medische behandeling van een medewerker van het centrum of de manier waarop hij/zij met de persoon in kwestie is omgegaan, kunt u dit het beste eerst met deze persoon bespreken. Er bestaat een grote kans dat u er samen uitkomt.
  • Als u dat niet wilt of als u niet (helemaal) tevreden bent over het resultaat, dan kunt u zich wenden tot de directeur. De directeur is verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken binnen het gezondheidscentrum. De directeur is dhr. R. Boersma, bereikbaar per e-mail: administratie@wgchuizen.nl of per post: Holleblok 44, 1273 EG Huizen.
  • Als u uw klacht ook met de directeur van het gezondheidscentrum niet naar tevredenheid kunt oplossen, wend u zich dan tot de onafhankelijke klachtencommissie.

De klachtencommissie

Niet tevreden over uw klachtafhandeling binnen het gezondheidscentrum?

Er kunnen situaties zijn waarin u ontevreden of boos bent en u uw vertrouwen in de hulpverlener/medewerker van het gezondheidscentrum aangetast is. U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener in het gezondheidscentrum, maar u komt er samen echt niet uit en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen, dan kunt u overwegen een klacht in te dienen. Dit kunt u doen als u er prijs op stelt dat er met onafhankelijke ogen naar uw klacht wordt gekeken. U kunt uw klacht dan indienen bij de klachtenfunctionaris waar Stichting Gezondheidscentrum Huizen bij is aangesloten. Dat is Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijns Zorg (SKGE). De klachtenfunctionaris kan bemiddelen tussen u en de medewerker van het gezondheidscentrum. Hoe gaat dit in zijn werk?

Procedure Klachtencommissie

Vul het klachtenformulier (op de website van skge) zo volledig mogelijk in en druk vervolgens op de knop <klacht indienen>. U kunt ook een brief sturen. Hiermee geeft u toestemming aan:

  • skge om informatie over de klacht uit te wisselen met de betreffende medewerker;
  • de betreffende medewerker om informatie in relatie met de klacht te delen met skge;
  • skge om de klachtbrief door te sturen naar de betreffende medewerker;

Dient u de klacht in namens iemand anders? In dat geval vragen we u een machtiging in te vullen en te ondertekenen. Als u als wettelijk vertegenwoordiger namens een minderjarige in de leeftijd van 12 tot en met 15 jaar een klacht indient, vragen we die minderjarige een machtiging in te vullen en te ondertekenen.

Skge controleert of het gezondheidscentrum bij skge is aangesloten.

De klachtenfunctionaris neemt binnen maximaal 2 weken contact met u op voor een toelichting en om de diverse mogelijkheden te bespreken.

Als u de klacht wenst door te zetten, neemt de klachtenfunctionaris vervolgens contact op met de betreffende medewerker voor een reactie.
De klachtenfunctionaris koppelt deze reactie aan u terug.

Dit proces van hoor en wederhoor (dat zowel telefonisch kan, als in de vorm van een ‘live’ bemiddelingsgesprek) gaat door totdat er een bevredigende oplossing is bereikt.

Lukt dit niet, dan kunt u eventueel een geschillenprocedure starten.

Meer informatie over SKGE
Voor meer informatie over de klachtenprocedure of geschillenprocedure kunt u op de site van SKGE kijken.

Bereikbaarheid
De Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijns Zorg (SKGE)
Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven
W: www.skge.nl
T: 088 022 9100

Voor meer informatie kunt u onze klachtenfolder  inzien of contact opnemen met het gezondheidscentrum via dhr. R. Boersma, directeur  035 – 5240252

Vragen?

Neem contact met ons op

Ik ben op zoek naar

Ga naar de inhoud